Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen binnen onze praktijk. Staat uw vraag hier niet tussen en kunt u het antwoord er op ook niet op de rest van de website vinden, schroom dan niet om te bellen!
Ik heb een spoedgeval. Hoe kan ik jullie bereiken?
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar op 0512-332650. Buiten openingstijden staat de telefoon doorgeschakeld naar de dienstdoende dierenarts.
Ik wil graag telefonisch contact met een dierenarts. Wanneer kan ik het beste bellen?
De dierenartsen hebben telefonisch spreekuur op elke werkdag tussen 8:00 en 9:00 uur. Dat betekend dat u meteen een dierenarts aan de lijn krijgt als u op dit tijdstip met de praktijk belt (0512-332650). Bent u niet in de gelegenheid om op dit tijdstip te bellen, vraag dan de assistente een 'terugbelafspraak' in de agenda van de dierenarts te plannen.
Ik wil graag langskomen met mijn huisdier. Moet ik hiervoor een afspraak maken?
Ja, wij werken alleen op afspraak, dus ook de 'kleine' consulten, zoals vaccinaties, wondcontroles, anaalklieren uitdrukken, etc worden alleen op afspraak gepland, wij doen altijd ons best om dezelfde dag plek te hebben, maar het kan soms zijn dat wij niet dezelfde dag plaats hebben voor deze 'kleine' consulten. Belt u daarom op tijd voor het inplannen van een afspraak. Daarnaast is het vanaf augustus 2022 alleen mogelijk op afspraak bij een dierenarts te komen in Drogeham. Wij doen tijdelijk geen afspraken meer op onze dependances. Klik hier voor de openingstijden op alle locaties.
Ik zou graag willen dat een dierenarts bij mijn dier thuis langskomt. Is dit mogelijk?
Natuurlijk is dit mogelijk. Wij begrijpen heel goed dat het in sommige gevallen alleen maar fijner is dat wij bij u thuis komen. Wanneer het een huisdier betreft is hier wel een hoger tarief aan verbonden. U kunt met de praktijk bellen (0512-332650) om een afspraak te maken.
Ik wil graag contant betalen, kan dit?
Ja, dat kan zeker. Onze voorkeur gaat uit directe contante betalingen op alle locaties. Dit kan zowel contant als via de pin. Mocht u contant willen betalen wij accepteren helaas geen 200 en 500 euro biljetten.
Help mijn huisdier heeft jeuk! Hoe kom ik er weer van af?
Jeuk kan vele oorzaken hebben, denk bijvoorbeeld aan vlooien, overvulde en/of ontstoken anaalklieren en verschillende allergieën. Wij adviseren u om eerst de jeuk door vlooien uit te sluiten: ontvlooi uw huisdier met een goed ontvlooiingsmiddel. Let er hierbij op dat er meerdere middelen op de markt zijn waar vlooien resistent tegen zijn. Vraag daarom de assistente of dierenarts om advies welk middel u het beste kan gebruiken. Gaat de jeuk niet over of krabt uw huisdier zo erg dat hij/zij open wonden heeft/krijgt? Maak dan een afspraak op één van onze locaties.
Mijn huisdier heeft moeite met plassen. Wat nu?
Aan de hand van urine-onderzoek kunnen we veel zeggen over wat er met uw huisdier aan de hand is. Breng zo vers mogelijke urine op de praktijk in Drogeham om het te laten onderzoeken. Het is belangrijk dat uw huisdier in ieder geval nog kan plassen, ook al zijn het maar kleine beetjes. Is uw huisdier verstopt dan moet u zo snel mogelijk contact opnemen met de praktijk.
Ik wil graag antibiotica voor mijn dier ophalen. Waarom mag dit niet meer zonder recept?
Dit heeft helaas alles te maken met de regelgeving in Nederland. Hierdoor zijn wij als dierenarts verplicht eerst het dier te onderzoeken voor we een antibioticum voorschrijven. Heeft u dier dus antibioticum nodig, maak dan een afspraak op de praktijk. Heeft u eerder een antibioticumkuur voorgeschreven gekregen door een dierenarts en denkt u dat herhaling of verlenging nodig is, bel dan met de praktijk tijdens het telefonisch spreekuur van de dierenartsen: elke werkdag tussen 8:00 en 9:00 uur. Zij kunnen dan met u overleggen of langskomen noodzakelijk is.